ISP Sport och byggvaruhuskedjan BAUHAUS har tecknat ett marknadsförings- och sponsoravtal fram till och med 2022. Avtalet innebär att BAUHAUS utökar sin satsning på att bygga svensk idrott.
– Vi har utifrån vår breda rättighetsportfölj satt ihop ett anpassat upplägg för BAUHAUS som kompletterar och utökar deras redan stora engagemang inom svensk idrott, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

Det nya avtalet innebär att BAUHAUS bygger ut sitt engagemang ytterligare. Den utökade satsningen medför bland annat officiellt partnerskap med damernas högsta handbollsserie (SHE) och innefattar utöver det stora delar av ISP:s resterande rättighetsportfölj.
– BAUHAUS är ett välkänt varumärke och en av de största aktörerna inom sponsring i Sverige. Därför är vi väldigt stolta över att de väljer utöka sitt engagemang tillsammans med oss, säger Andreas Ottermark.

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har sedan tidigare ett stort engagemang inom svensk idrott vilket bland annat innefattar partnerskap med förbund och ligor rörande fotboll, skidor, friidrott och hockey. BAUHAUS marknadsdirektör Johan Saxne har också prisats för sin marknadsföringsstrategi som har ett stort fokus på sponsring.
– Vårt sponsringsarbete har bidragit väldigt positivt till vårt varumärke och ISP kan erbjuda en bredd som ligger helt i linje med vår ambition för att bygga svensk idrott på såväl elit- som gräsrotsnivå, säger Johan Saxne.