Nyheter

Rasta ny partner till Längdlandslaget

Rasta satsar på längdskidåkning och blir Exclusive Partner till landslaget. Som ny partner kommer Rasta bland annat arbeta tillsammans med landslagskocken och ta fram menyer kopplat till längdlandslaget

– Vi har vägarnas bästa mat som gett energi till otaliga chaufförer och passagerare längs de svenska vägarna. Nu satsar vi tillsammans med längdlandslaget på att ta fram en mer hälsosam kost, likt den som ger åkarna energi i spåret, säger Mikael Tervaniemi från Rastas ägarfamilj.

Avtalet är skrivet över två år och innebär att Rasta nu kan titulera sig Exclusive Partner till Ski Team Sweden X-Country.
– Rasta är ett välbekant varumärke och vi är glada över att de ska samarbeta med vår landslagskock och att vi tillsammans kan ta fram mer hälsosamma menyer som även kan gynna Rastas besökare längs vägarna. Starka och välkända partners ökar möjligheterna för framtida mästerskapsmedaljer och förbättrar längdskidåkningens tävlingsverksamhet. Därför är vi väldigt nöjda över att Rasta nu är en del av vår satsning framöver, säger Ola Strömberg, t f längdchef.

Familjeföretaget Rasta är främst känt för sina uppskattade anläggningar längs vägarna runtom i landet men driver även flera restauranger och arenor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Rasta har sedan tidigare ett stort engagemang inom svensk idrott, vilket i och med det nya samarbetet utökas ytterligare.
– Längdskidor är en klassisk svensk idrott som ligger många varmt om hjärtat. Att förknippas med sporten och de folkkära utövare som finns i landslaget ser vi som oerhört positivt. Förhoppningsvis kan vi också vara med och bidra till fortsatta framgångar i spåret, säger Mikael Tervaniemi.

ISP Sport tecknar treårigt samarbetsavtal med BAUHAUS

ISP Sport och byggvaruhuskedjan BAUHAUS har tecknat ett marknadsförings- och sponsoravtal fram till och med 2022. Avtalet innebär att BAUHAUS utökar sin satsning på att bygga svensk idrott.
– Vi har utifrån vår breda rättighetsportfölj satt ihop ett anpassat upplägg för BAUHAUS som kompletterar och utökar deras redan stora engagemang inom svensk idrott, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

Det nya avtalet innebär att BAUHAUS bygger ut sitt engagemang ytterligare. Den utökade satsningen medför bland annat officiellt partnerskap med damernas högsta handbollsserie (SHE) och innefattar utöver det stora delar av ISP:s resterande rättighetsportfölj.
– BAUHAUS är ett välkänt varumärke och en av de största aktörerna inom sponsring i Sverige. Därför är vi väldigt stolta över att de väljer utöka sitt engagemang tillsammans med oss, säger Andreas Ottermark.

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har sedan tidigare ett stort engagemang inom svensk idrott vilket bland annat innefattar partnerskap med förbund och ligor rörande fotboll, skidor, friidrott och hockey. BAUHAUS marknadsdirektör Johan Saxne har också prisats för sin marknadsföringsstrategi som har ett stort fokus på sponsring.
– Vårt sponsringsarbete har bidragit väldigt positivt till vårt varumärke och ISP kan erbjuda en bredd som ligger helt i linje med vår ambition för att bygga svensk idrott på såväl elit- som gräsrotsnivå, säger Johan Saxne.

ISP fördjupar och förlänger samarbetet med handbollen

Rättighetsbolaget ISP Sport och Svenska Handbollslandslaget AB har framgångsrikt samarbetat sedan 2013. Nu har ett nytt utökat avtal gällande kommersiella rättigheter tecknats över 2022.
– Det innebär att vi nu har rätten att sälja fler kommersiella rättigheter kopplat till handbollen, säger Andreas Ottermark, vd ISP Sport & Marketing AB.

Ett framgångsrikt samarbete som fördjupats under åren fortsätter att växa. Det nya avtalet innebär att ISP framöver innehar fler kommersiella rättigheter rörande svensk handboll, bland annat ungdoms-SM i handboll.
– Vårt samarbete och strategi har fungerat väldigt bra genom åren och gett den kommersiella utveckling vi haft som målsättning. Nu ska vi tillsammans ta det ytterligare ett steg och med det skapa ännu bättre förutsättningar för fortsatt utveckling av handbollen och våra partners, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB.

För ISP är samarbetet kring Svenska Handbollslandslaget AB ett gott exempel på hur man vill arbeta med både kunder och uppdragsgivare. Att växa och vinna tillsammans.
– Vi är väldigt glada över att få ett fortsatt och fördjupat förtroende. Landslagen i handboll är bland de mest folkkära i landet och sportens genuina värderingar är något som efterfrågas på marknaden. Med ungdoms-SM och övriga nya rättigheter så kan vi nu leverera hela värdekedjan från exponering och känslofyllda upplevelser till event och associationsrättigheter kopplat till både bredd och elit, säger Andreas Ottermark, vd ISP Sport.

VI SÖKER FÖRSÄLJNINGSANSVARIG TILL KOPPARBERGS GÖTEBORG FC

Älskar du idrott, skapa nya kontakter och vill finnas på plats där det händer? Vill du ha ett spännande säljjobb i ett expansivt, stabilt bolag? Vill du ha en vardag kantad av sport/idrott och affärer?
Då vill vi ha med dig på resan.

Kopparbergs/Göteborg har outsourcat sin försäljning till ISP Sport Marketing. ISP verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda parter blir vinnare.

För att vara framgångsrik hos oss krävs att du gillar att hålla högt tempo och drivs av att göra affärer. Dina kunder ska kunna lita på att du alltid har deras varumärkesbyggnad i åtanke. Du är en nyfiken och lyhörd säljare som både vill och kan skapa nya och utveckla befintliga relationer i kombination med att driva upp nya affärsmöjligheter. Du har en stor passion för sport och idrott och troligen är du precis som vi andra, den som alltid lägger ner lite mer tid och engagemang i allt du gör. Du tänker alltid ett steg längre för allas bästa. En modig, kreativ säljare / affärsman / affärskvinna som vet att det är du som driver processer och förhandlingar i mål. Du vill vara en del av ett passionerat gäng med starkt säljdriv och du motiveras av att prestera resultat utöver det vanliga, både själv och tillsammans med andra. Du kommunicerar väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

I den här rollen kommer du att vara aktiv i olika idrottssammanhang och på olika event.
Du kommer att prospektera, bearbeta både nya och några befintliga kunder. Som person ser du ständigt nya möjligheter att utveckla och bredda dina uppdragsgivares och kunders affärer och relationer. Du driver din projektportfölj självständigt mot uppsatta mål och budget, och kommer ha en lång- såväl som kortsiktig action-plan för hur du vill bygga och utveckla din portfölj. Din roll kräver att du är ytterst affärsfokuserad i kombination med att du är duktig på att driva projekt och även gillar att umgås med kunder och uppdragsgivare på event.

För denna tjänst söker vi dig som:

  • har sålt koncept och har drivit/driver både små och stora långsiktiga affärsprojekt (t ex inom event, marknad, finans, reklam, kommunikationslösningar, säkerhet, media, mässor eller liknande)
  • har arbetat med B2B-konceptförsäljning i minst 2-3 år med goda resultat
  • har erfarenhet av att driva affärsförhandlingar på VD / Ledningsgrupp / Styrelsenivå
  • du är kvick och kreativ i affärer, vill utvecklas och är van att alltid lägga i en extra växel
  • innehar B-körkort
  • vill utvecklas i din roll som säljare

ISP erbjuder dig:

  • Chansen att representera ett varumärke med gott rykte och lång historik
  • En spännande vardag i en ledande, stabil organisation med expansion på agendan
  • Ett sammansatt team med en stark säljkultur och höga ambitioner
  • Tillgång till breda kontaktytor inom idrotten och Svenskt näringsliv

Vill du bli en del av vår startelva? Skicka din ansökan till jobb@isp-sport.se. Vi hanterar ansökningar löpande

ISP Sport inleder samarbete med Kopparbergs Göteborg FC

Rättighetsbolaget ISP Sport och fotbollsklubben Kopparbergs Göteborg FC inleder ett samarbete gällande försäljning av kommersiella rättigheter.
– Med vår erfarenhet och kompetens ska vi tillsammans se till att Kopparbergs Göteborg FC tar nästa steg, säger Andreas Ottermark, vd på ISP.

Kopparbergs Göteborg FC har etablerat sig i den absoluta toppen i fotbolls-Sverige. Tidigare i år vann de Svenska Cupen och då OBOS Damallsvenskan tagit sommaruppehåll innehar man förstaplatsen. Nu är det dags att ta ytterligare kliv, vilket görs tillsammans med ISP som tar över försäljningen av klubbens kommersiella rättigheter.
– Det ska bli väldigt spännande att vi, med över 30 års erfarenhet, får komma in i en relativt ung förening och bidra till att den ska ta nästa steg. Det finns en större efterfrågan och ett större kommersiellt värde inom damidrotten nu än tidigare. Den utvecklingen vill vi fortsätta att vara en del av och bidra ytterligare till, säger Andreas Ottermark

För Kopparbergs Göteborg FC väntar i höst Champions League-spel, något klubben har som ambition ska bli ett återkommande inslag årligen.
– Men vi måste vara på tårna och i framkant i all vår verksamhet för att nå våra mål på både kort och lång sikt. Samarbetet med ISP är ett steg vi måste ta för att inte stagnera, på sikt hoppas vi fördubbla vår omsättning, säger Peter Bronsman, ordförande i Kopparbergs Göteborg FC.
– Syftet och förhoppningen är så klart att öka våra intäkter, att bli ännu mer professionella och att befästa vår ställning som en toppklubb i svensk fotboll.

Sedan tidigare har ISP under lång tid jobbat med damidrott på förbundsnivå och sedan ett par år tillbaka även med Djurgården Fotboll och Hockey Dam samt Malmö Redhawks damer. Det nya samarbetet innebär att ISP nu anställer en heltidsresurs men enbart fokus på KGFC.
– Att få in Kopparbergs Göteborg FC i vår produktportfölj innebär därmed att vi blir kompletta på både dam- och herrsidan i storstadsområdena. Det stärker vår närvaro både nationellt och lokalt, säger Andreas Ottermark.

 

ISP Sport tecknar treårigt samarbetsavtal med Sundström Safety

Rättighetsbolaget ISP Sport och Sundström Safety är överens om ett nytt marknadsförings- och sponsoravtal för perioden 2020-2022. Avtalet innebär att Sundström Safety utökar sitt idrottsengagemang och även ingår partnerskap med flera idrottsförbund.
– Vi har utifrån vår rättighetsportfölj satt ihop ett komplett och heltäckande avtal som innebär en utökad närvaro för Sundström Safety i olika idrotter, under olika säsonger och i olika kanaler, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport. 

Det nya avtalet innebär att Sundström Safety blir huvudsponsor till Djurgården Fotboll och Hockey, partner till Svensk Friidrott, till dam- och herrlandslagen i handboll samt ungdoms-SM i handboll. De fortsätter också att vara supplier till svenska längdförbundet och kommer även att synas under skidtävlingarna på SM-veckan.

– Vi kommer tillsammans även ta fram content och aktivera sponsorskapen så att Sundström Safety får ut ännu mer av sitt engagemang inom svensk idrott. Den paketeringen blir allt viktigare och det känns naturligtvis bra att vi kan erbjuda även den kompetensen, både till våra uppdragsgivare och kunder, säger Andreas Ottermark.

Familjeföretaget Sundström Safety, som tillverkat andningsskydd sedan 1920-talet, ser involveringen lika viktig som exponeringen. Bland annat driver de tillsammans med Svensk Friidrott två projekt. Dels ett utvecklingsprojekt för ungdomar som utövar medel- och långdistanslöpning och dels ett nätverk som ska generera fler kvinnliga elitcoacher.

– För oss är det viktigt att inte bara synas i dessa sammanhang utan att även involvera oss i olika projekt och att aktivera sponsorskapen. Det är av yttersta vikt att de sponsorsamarbeten vi går in i uppfyller vissa krav vad gäller värderingar, jämlikhetsfrågor och ett samhällsengagemang. Det ska också finnas en god balans mellan elit- och breddverksamhet, säger Ivan Sundström, styrelseordförande Sundström Safety och avslutar:

–  Samarbetet med ISP har fungerat väldigt bra tidigare och är givet en bidragande orsak till att vi nu växlar upp vårt engagemang ytterligare. Det tillsammans med att vi verkligen brinner för svensk idrott och de värden den bär med sig.

ISP Sport tecknar treårigt samarbetsavtal med Rasta

Rättighetsbolaget ISP Sport och Rasta har tecknat ett marknadsförings- och sponsoravtal för perioden 2019-2021. Avtalet innebär att Rasta växlar upp sitt idrottsengagemang under den kommande treårsperioden. 
– Vi har utifrån vår breda rättighetsportfölj satt ihop ett anpassat upplägg för Rasta som innebär ett utökat engagemang i svensk idrott året runt, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

Det nya avtalet innebär framför allt att Rasta blir partner till Svenska Skidförbundet längd – Ski Team Sweden X-Country och Djurgården Fotboll. De kommer även synas tillsammans med dam- och herrlandslagen i handboll, SHL-klubbarna Djurgårdens IF och Malmö Redhakws samt svensk Friidrott. I avtalet mellan Rasta och ISP ingår också digital exponering i den internationella appen Forza Fotball.

– Först och främst är det väldigt roligt att Rasta valt att samarbeta med oss när de nu väljer att öka sitt engagemang inom svensk idrott. Vi har satt ihop ett skräddarsytt paket som innebär en utbredd närvaro för Rasta i olika idrotter under hela året i flera olika kanaler. Den satsningen ökar kännedomen om det egna varumärket i ett positivt sammanhang som engagerar många människor på en nationell nivå, säger Andreas Ottermark.

Rasta, som är känt för sina uppskattade anläggningar längs vägarna runtom i landet, har sedan tidigare haft ett stort engagemang inom svensk idrott. Avtalet med ISP gör att det engagemanget ökar ytterligare fram till och med 2021.

– Idrott har alltid legat oss varmt om hjärtat och är samtidigt en fantastiskt plattform att stärka varumärket på. Att synas i positiva sammanhang som berör så många människor samtidigt som vi faktiskt hjälper föreningar och utövare både nationellt och lokalt – det är en svårslagen kombination där alla blir vinnare, säger Mikael Tervaniemi från Rastas ägarfamilj.

DIF och ISP fortsätter succésamarbetet

Djurgården Fotboll och ISP förlänger sitt samarbete gällande försäljning av kommersiella rättigheter.
Med gemensamma krafter har DIF Fotboll och ISP skapat en väldigt fin utveckling kring försäljning och erbjudanden riktade till företag och samarbetspartners. Ett samarbete som har tagit DIF Fotboll från en plats i de nedre regionerna av Allsvenskan till en plats i den absoluta toppen gällande intäkter från sponsorer och partners. 

Såväl försäljningsmässigt som resultatmässigt har utvecklingen varit stadigt ökande och samarbetet är att betrakta som oerhört lyckat för båda parter. Därför väljer man nu för andra gången att förlänga nuvarande avtal till att sträcka sig vidare över perioden 2020-2023.
– Vi är väldigt glada att tillsammans med ISP kunna fortsätta att utveckla verksamheten under de kommande åren och med förhoppningen om att kunna fortsätta den starka resultatmässiga utvecklingen som vi haft den senaste tiden, säger Henrik Bergren, vd Djurgården Fotboll.

Uppskattningen är ömsesidig och även ISP är nöjda med att fortsätta arbeta tillsammans med Djurgården där några av nycklarna till framgången i samarbetet är strukturerat försäljningsarbete och ett fokus på stark leverans genomfört med hög kompetens.
– Vi är väldigt glada och stolta över att få möjlighet att fortsätta arbeta tillsammans med ett av Sveriges starkaste varumärken inom idrott. Vi har haft en fantastisk utveckling de senaste åren och vi kommer att fortsätta arbeta hårt och målmedvetet för att nå resultat, säger Andreas Ottermark VD, ISP Sport & Marketing.

ISP har idag fyra säljare och en sälj- & marknadskoordinator placerade på Djurgårdens kansli i Klocktornet på Stadion.
– Det som har gjort samarbetet så lyckat, förutom ett hårt målmedvetet arbete, är att våra ISP-kollegor arbetar dedikerat med att sälja Djurgården Fotboll och att de känns interna fast de är anställda i ett externt bolag. Vår avdelning består av anställda i Djurgården Fotboll och anställda hos ISP men alla jobbar mot samma mål och med samma energi, säger Daniel Malmgren Affärsområdeschef Företag och Partners hos Djurgården Fotboll

Frågor om samarbetet:

Djurgården Fotboll: 
Daniel Malmgren, Affärsområdeschef företag och partners.
0725 54 64 80, daniel.malmgren@dif.se

ISP Sport och Marketing: 
Andreas Ottermark, VD.
0706 30 58 80, andreas@isp-sport.se

Eventkoordinator i Göteborg sökes, Deltid.

Älskar du idrott, evenemang och vill finnas på plats där det händer?

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna till förbund och föreningar, där alla parter blir vinnare

Dina arbetsuppgifter:
En del av ISP:s erbjudande avser exponering och synlighet på stora evenemang vilket inkluderar skyltar och LED. Som eventkoordinator på ISP Sport Marketing kommer du arbeta med planering, genomförande och samordning av stora idrottsevenemang i Sverige. Du kommer att projektleda exponering och skyltning av olika partners varumärken på kända idrottsarenor och arbeta nära några av våra mest folkkära idrottsföreningar och förbund.

Eftersom många av evenemangen är kvälls – och helgtid krävs det att du är flexibel. Tjänsten är en deltidstjänst. Lönen är grundlön med start omgående eller enligt överenskommelse.

Din profil:
Det är ”laget före jaget” som gäller. Du ska älska att jobba i team och lagandan ska vara en motiverande faktor för att du ska passa in i rollen. Du skall vara ansvarstagande, ta egna initiativ samt trivas i idrottssammanhang. Som person lägger du dessutom stor vikt vid att alltid leverera kvalitet och inte ta genvägar. Det är meriterande om du har arbetat med genomförande av evenemang sedan tidigare. Du kommer att arbeta självständigt med stöttning av eventansvarig.

Förutom att dina personliga egenskaper skall matcha med tjänstebeskrivningen är ett krav b-körkort samt svenska i tal och skrift.

ISP erbjuder dig:
Chansen att representera ett varumärke med gott rykte och lång historik

En spännande vardag i en ledande, stabil organisation med expansion på agendan

Ett sammansatt team med en stark säljkultur och höga ambitioner

Tillgång till breda kontaktytor inom idrotten och Svenskt Näringsliv

Möjligheten att utvecklas yrkesmässigt och tillgång till utbildningspaket

Är du personen vi söker? Skicka din ansökan till info@envite.se

Tre nya partners till svenska futsallandslagen

Futsal är en av Sveriges störst växande sporter. Med hjälp av rättighetsbolaget ISP Sport har de svenska futsallandslagen nu knutit till sig tre nya officiella partners i Prioritet Finans, Erlandsson Bygg och OnePartnerGroup.

Idag finns över 155 000 registrerade futsalspelare i Sverige och sporten växer ständigt. Storklubbar som IFK Göteborg, Hammarby och Djurgården spelar i den Svenska Futsalligan som sedan säsongen 2018/19 spelas i en rikstäckande nationell serie.
– Futsal är en växande sport i Sverige och det känns mycket spännande att få vara en del av denna satsning. Våra värdeord är framåtlutad, schysst och lagspelare, vilket ligger helt i linje med futsalen, säger Anders Mårtensson, marknadsdirektör på OnePartnerGroup.

Partnerskapet med svensk futsal innebär dels traditionell arenaexponering i samband landslagens samtliga hemmamatcher men även möjlighet till exponering i digitala kanaler. Dessutom ingår i samarbetsavtalet även associationsrättigheterna till svensk futsal, det vill säga rättigheterna att använda svensk futsal i den egna marknadsföringen.
– För oss är stödet till idrotten en viktig del av vårt CSR-arbete och vårt samhällsansvar. Vi är ett värderingsstyrt entreprenadföretag som tar ett ansvar för idrottsverksamheten i Sverige som står för en öppenhet för alla. Futsal är en idrott som är på uppgång med växande intresse och är dessutom en stark integrerande kraft, säger Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg.

Futsal grundades redan 1930 i Uruguay för att erbjuda ett enkelt och billigt alternativ till fotboll när det rådde brist på fotbollsplaner. 2003 kom sporten till Sverige och 2012 startade Svenska Fotbollförbundet det första herrlandslaget. 2018 spelade det svenska damlandslaget sin allra första landskamp i futsal.
– Futsal är en ny och spännande sport som inte kräver någon dyrbar utrustning och som gör den tillgänglig för många. Jag hoppas och tror att vi inom futsal de kommande åren ser ungefär samma snabba utveckling som vi gjort inom innebandyn i Sverige de senaste 20 åren. Där futsal blir en stor och viktig breddidrott för unga killar och tjejer över hela landet. Inom idrotten blir våra barn och ungdomar en del av ett sammanhang som präglas av en aktiv och sund livsstil, schyssta värderingar och positiva förebilder, säger Nils Wiberg.

Stefan Abelsted, affärsutvecklingschef Svenska Fotbollförbundet, är mycket nöjd med de nya partnerskapen.
– Vi är väldigt glada och stolta över att Prioritet Finans, Erlandsson Bygg och OnePartnerGroup valt att stötta Svenska Fotbollförbundets satsning på futsal och ser fram emot vad vi tillsammans kan göra för att sporten ska fortsätta att växa.