Nyheter

Vi har blivit utnämnda till Gasellföretag av DI!

Vi har blivit utnämnda till Gasellföretag av DI!

Förra veckan fick vi nyheten om att ISP Sport & Marketing har blivit utnämnda till Gasellföretag av tidningen Dagens Industri. Att bli utnämnd till Gasellföretag innebär att bolaget är ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma. Vi tackar ödmjukast alla våra kunder, uppdragsgivare, leverantörer och våra otroligt engagerade medarbetare. Utan er hade detta inte varit möjligt!

ISP Sport utökar samarbetet med Svenska Skidförbundet, Längd

Rättighetsbolaget ISP Sport har tecknat ett nytt samarbetsavtal med Svenska Skidförbundet längd – Ski Team Sweden X-Country – som innebär att ISP övertar ansvaret för försäljningen av de kommersiella rättigheterna till sponsorkategorin partners. – Det är ett kvitto på att allt fler idrottsorganisationer får upp ögonen för vår framgångsrika arbetsmodell. Vi har liknande samarbeten med flera elitklubbar i både fotboll och ishockey men det här är första gången vi fördjupar samarbetet på det här sättet med ett idrottsförbund, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

Sedan 2003 har ISP arbetat tillsammans med längdverksamheten på Svenska Skidförbundet (SSF) med försäljning av arenareklam i samband med de världscuptävlingar som arrangerats i Sverige och under SM-veckan i längdskidåkning. Det nya avtalet innebär att ISP utökar och förstärker SSF längds säljorganisation också inom sponsring och försäljning av kommersiella rättigheter.

– Det är naturligtvis väldigt roligt att arbeta nära ett så omtyckt och uppskattat förbund som Svenska Skidförbundet. Förhoppningsvis kan vårt arbete skapa positiva mervärden för både nya och befintliga sponsorer och samtidigt öka intäkterna till förbundet. Digital teknik innebär att det idag finns helt nya möjligheter för sponsorer att exponeras tillsammans med idrotten och tillsammans med utövarna.

Andreas Ottermark lyfter även fram de framgångsrika damerna som ytterligare en viktig del i det framtida arbetet tillsammans med SSFs längdverksamhet.

– Med några få undantag är idrotten idag väldigt mansdominerad. Längdskidåkningen är dock ett av dessa undantag, där damernas framgångar de senaste åren är det som uppmärksammats mest och är en av anledningarna till att längdskidåkningen idag verkligen är en folksport i Sverige. För många sponsorer är det en helt avgörande del för beslutet att aktivt sponsra svensk längdskidåkning.

Johan Sares är längdchef på Svenska Skidförbundet och han ser flera fördelar med det nya samarbetsavtalet.

– Vi har under en lång tid haft ett väldigt framgångsrikt samarbete med ISP. Det är en seriös och professionell aktör, som är lätt att jobba med. Det känns därför självklart att nu ta nästa steg för att utveckla svensk längdskidåkning. I samarbetet med ISP får vi mer resurser för att förbättra och effektivisera vårt erbjudande till sponsorer och partners, vilket är tänkt att generera mer intäkter till förbundet. Med utökade intäkter kan vi satsa ännu mer på att utveckla unga skidtalanger och hjälpa Sverige att även i framtiden uppnå internationella framgångar i skidspåren, säger Johan Sares.

För mer information:

Andreas Ottermark, vd ISP Sport. Tel: 0706-30 58 80. E-post: andreas@isp-sport.se

Johan Sares, längdchef Svenska Skidförbundet. Tel: 0703-72 02 29. E-post: johan.sares@skidor.com

www.isp-sport.se

www.skidor.com

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare. 

Vi söker två nya Kollegor till Malmö Redhawks

Malmö Redhawks och ISP söker dig som vill vinna tillsammans med oss. Vi söker såväl en Account Manager som en Senior Account Manager. Är du intresserad av att bli en del av Redhawks säljteam? Läs mer om tjänsterna här.

Senior Account Manager

https://www.onepartnergroup.se/lediga-jobb/malmo/senior-account-manager-till-malmo-redhwaks-och-isp/

Account Manager

https://www.onepartnergroup.se/lediga-jobb/malmo/account-manager-till-malmo-redhawks-och-isp/

 

Om ISP Sport & Marketing

ISP verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv och har sedan 1985 levererat framgångskoncept till företag, förbund och föreningar. De hjälper företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP erbjuder även en modell där de utvecklar och maximerar intäkterna för förbund och föreningar, där båda parter blir vinnare. Hos ISP hittar du ett stort engagemang och massor av passion! De gör det de älskar och älskar det de gör. Med 30 års erfarenhet har de ett av branschens största kontaktnät.

Teknos OY – ny sponsor till FIS Nordic World Cup i Lahti, Finland

Vi på ISP Sport & Marketing är oerhört stolta och glada över kunna presentera ett nytt samarbete tillsammans med Teknos OY och Finska Skidförbundet.

Den 3–4 mars kommer FIS Nordic World Cup i längdskidor att hållas i Lahti, Finland. Enligt en ny överenskommelse mellan Teknos och ISP Sport & Marketing, kommer Teknos att vara en officiell eventsponsor till Lahti Ski Games, en årlig och känd skidtävling i Finland. 

Avtalet består av exponering under herrarnas sprint, fristil och damernas 10 km klassiska skidåkning med logotyp på nummerlappar och statiska skyltar längs spåren. Teknos kommer också att finnas på evenemangsområdet där de informerar om och visar sina produkter.

”Skidor är en stor folksport i Sverige och Finland, både för damer och herrar och engagerar många tittare. För oss känns det viktigt att sponsra sportevenemang som sprider glädje, positiv energi och engagemang. Världscupen i Lahti är en perfekt arena för detta”, säger Martin Karlsson, marknadschef på Teknos Sverige.

”Vi är väldigt glada över att kunna ordna det här arrangemanget mellan Teknos och Finlands Skidförbund. Vårt mål är att ge de bästa sponsormöjligheterna för våra klienter, och för Teknos del kommer det vara ett bra sätt att exponera sitt varumärke på, genom att vara en del av detta stora event med positiv atmosfär. Eftersom eventet lockar tittare över hela Europa, kommer Teknos stärka sitt varumärke gentemot många marknader”, säger Andreas Ottermark, VD på ISP Sport & Marketing.

”Lahti Ski Games är ett unikt internationellt sportevenemang med lång och gedigen historia. Årligen samlar eventet världens bästa idrottare inom längdskidåkning, backhoppning och nordisk kombination till Lahti, i år sker detta strax efter OS i PyeongChang. Finlands Skidförbund och Lahti Ski Games önskar Teknos varmt välkomna till partnerfamiljen”, säger Jari Töykkä, Commercial Director på Finlands Skidförbund.

För mer information, kontakta:

Martin Karlsson, Marknadschef Teknos AB
E-mail: martin.karlsson@teknos.se
Telefon: +46 705 72 82 04

 

Andreas Ottermark, VD ISP Sport & Marketing
E-mail: andreas@isp-sport.se
Telefon: +46 31 301 03 13

 

Jari Töykkä, Commercial Director Finnish Ski Association
E-mail: jari.toykka@hiihtoliitto.fi
Telefon: +358 40 55 33 996

Vi söker ny medarbetare till Göteborg!

Är du idrottsintresserad? Är du en driven person med ett öga för försäljning, brinner för att skapa långsiktiga relationer och är redo att ta ett kliv till inom försäljning? Vill du jobba i ett engagerat och expansivt bolag med stora möjligheter? Då är kanske vi på ISP Sport och Marketing något för dig!

Om Oss

ISP Sport & Marketing AB är en av Sveriges ledande aktör inom ”Sports Marketing”. Företaget bildades 1985 av Sven Ivarsson, en pionjär som var med och startade Gothia Cup 1975. 2011 tillsattes vår egna Andreas Ottermark som VD och vi har sedan dess, fyrdubblat vår omsättning. Med goda relationer till förbund och klubbar har expansionen av ISP varit möjlig. Att låta kunders varumärken bli en del av sportupplevelsen är vår affärsidé. Läs mer om oss på www.isp-sport.se

Dina arbetsuppgifter

Som säljare hos oss kommer du att ingå i en nyetablerad roll där fokus är att arbeta med försäljning av sponsorpaket till nya kunder med samarbete av olika idrottsförbund och föreningar T.ex; fotboll, ishockey, handboll och skidor- via telefon. Det kan vara kunder runt om i hela landet, från små till medelstora företag. I din roll kommer du att självständigt ansvara för hela säljprocessen mot tydliga mål och budget. Tanken med denna roll är att du skall kunna växa i, och utveckla tjänsten till säljledare- där du kommer få vara med och bygga upp en ny säljavdelning för ISP på huvudkontoret i Göteborg. Detta kommer resultera i ansvar för budget, actionplan och att kunna utveckla kundportföljen så bra som möjligt tillsammans med säljteamet.

Tjänsten kommer att påbörjas med en 6 månaders provanställning, därefter en tillsvidareanställning där lönen är en grundlön + provision med start omgående.

Om Dig

För att lyckas som säljare krävs det att du gillar att arbeta i ett högt tempo och brinner för att skapa goda kundrelationer. Som person är du driven och har en stor drivkraft och är öppen för att skapa och driva nya affärer med goda resultat. Eftersom det är en ny roll där stora delar av ditt jobb kommer innebära ansvar och där du kommer få driva din egna säljprocess, är det viktigt att du själv kan ta egna beslut och jobbar på ett självgående sätt. Du kommer att jobba mycket per telefon för ny kundebetablering, att lyfta luren skall inte vara några problem för dig.

 

Låter detta intressant? Läs mer om tjänsten på denna länk: https://cv-epab-se.app.intelliplan.eu/JobAdPages/JobAd.aspx?jaid=6070&Preview=1

Eller ta kontakt direkt med: maria.johansson@onepartnergroup.se

Svenska Skidförbundet och ISP utvecklar sitt samarbete

ISP har under 14 års tid samarbetat med Svenska Skidförbundet. År 2016 valde båda parter att förlänga ett flerårigt samarbetsavtal, nu tas ytterligare ett stort kliv.

– Vi har bara goda erfarenheter av vårt samarbete med ISP så det är naturligt för oss att växla upp samarbetet ytterligare, säger Ola Strömberg, förbundsdirektör Svenska Skidförbundet. Det nya avtalet mellan Ski Team Sweden AB och ISP Sport & Marketing gäller exklusiva rättigheter kring försäljning av reklam och andra rättigheter under de världscuptävlingar i längdskidor som arrangeras i Sverige. Avtalet sträcker sig över fyra säsonger från 2018/2019 till 2021/2022.

– Vi är självklart oerhört glada och stolta för att vi ingått detta avtal med Svenska Skidförbundet. Att kunna erbjuda våra kunder att synas på världscupen i längdskidor, med både nationell och internationell räckvidd, är något vi tycker är väldigt inspirerande. Detta är ett stort kliv för oss in på den internationella marknaden, där vår vision är att bli en av de ledande aktörerna, säger Andreas Ottermark, VD ISP Sport och Marketing.

För mer information, kontakta:

Andreas Ottermark, VD ISP
E-post: andreas@isp-sport.se
Telefon: 031-301 03 13

Ola Strömberg, förbundsdirektör Svenska Skidförbundet
E-post: ola.stromberg@skidor.com
Telefon: 070-811 99 06

ISP Sport & Marketing ingår ett femårigt samarbetsavtal med Almtuna IS

ISP Sport & Marketing och Almtuna IS ingår ett samarbete kring försäljning av arenareklam och övriga kommersiella rättigheter. Avtalet sträcker sig från och med 1 november 2017 och fem år framåt. Vi på ISP Sport & Marketing ser verkligen fram emot dessa fem år och strävar efter att tillsammans med Almtuna Hockey stärka kopplingen mellan näringslivet och idrottslivet.

– ”Vi är mycket glada och stolta över detta samarbetsavtalet med Almtuna IS. Vi har sett hos flera av våra andra uppdragsgivare, att våra resor tillsammans, bidrar till det positiva för båda parterna. Almtuna har stor potential och blir allt starkare och starkare inom den sportsliga prestationen.” – Andreas Ottermark, VD ISP Sport & Marketing

– ”Eftersom ISP Sport & Marketing har stor erfarenhet i branschen, var det enkelt för oss att hitta viljan för ett samarbete kring försäljning av de kommersiella rättigheterna och reklamförsäljning.” -Andreas Klingberg, Klubbchef Almtuna IS

ISP har idag samarbete med Fotbollsförbundet, Handbollslandslagen, Längdskidåkningsförundet, Friidrottsförbundet och jobbar även med ett antal klubbar på elitnivå.

Svenska Handbollslandslaget AB och ISP tecknar nytt samarbetsavtal

Svenska Handbollslandslaget AB och ISP har sedan 2013 ett samarbetsavtal gällande försäljning av arenareklam. Nu har ett nytt avtal utvecklats, gällande ytterligare fyra år.

ISP kommer att ha den exklusiva rätten att sälja arenaexponering och andra kommersiella rättigheter i samband med samtliga matcher som de svenska dam- och herrlandslagen spelar på hemmaplan. Svenska Handbollslandslaget AB och ISP har även exponeringsrättigheter till damernas VM i Tyskland i december.

I och med det ökade intresset för sporten i helhet, så tas nu nya steg för att ständigt utveckla och öka värdet för sporten.

– Detta är ett samarbete helt enligt vår utstakade riktning mot en fortsatt kommersiell utveckling av handbollen. Med ISP har vi en erfaren partner med ett brett nätverk, säger Stefan Lövgren, VD för Svenska Handbollslandslaget AB.

– Vi är mycket glada och stolta över att få fortsatt förtroende av Svenska Handbollslandslaget AB, och även kunna erbjuda våra kunder fler rättigheter än tidigare år, säger Andreas Ottermark, VD för ISP Sport & Marketing AB.

ISP verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare. Dessutom ställer vi alltid upp med ett stort engagemang och massor av passion. Vi gör det vi älskar och vi älskar det vi gör. Med 30 års erfarenhet har vi tillsammans ett av branschens största kontaktnät – ISP är en spelare att räkna med.

ISP utökar sitt samarbete med Svenska Skidförbundet

ISP har samarbetat med svensk längdskidåkning sedan 2003. Samarbetet har bland annat omfattat Svenska Skidspelen, SM-veckan samt Royal Palace sprint i Stockholm. Nu stärks samarbetet ytterligare genom att Svenska Skidförbundet och ISP valt att utöka och förlänga samarbetet genom att teckna ett nytt flerårigt avtal.

ISP har gjort ett mycket bra arbete med försäljningen mot företag och samarbetspartners som framförallt inneburit att större företag sökt sig till längdsporten. Effekterna av detta är givetvis ökade intäkter, men också att hela längdsporten blivit starkare som varumärke, säger Johan Sares, längdchef på Svenska Skidförbundet.

Vi är väldigt stolta och glada över att Svenska Skidförbundet ger oss detta fortsatta och utökade förtroende. Vi skall göra vårt yttersta för att förvalta förtroendet från en av de mest populära sporter och landslag vi har i Sverige, säger Andreas Ottermark, vd ISP Sport & Marketing AB.

För mer information, vänligen kontakta:
Mattias Ottermark CFO ISP, tfn: 070-343 59 45, mattias.ottermark@isp-sport.se
Johan Sares, längdchef SSF, tfn: 070-372 02 29, johan.sares@skidor.com

ISP verkar i den kontaktytan mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare.